А Н А
Л И З
на
резултатите от проведен входящ /
тематичен, изходящ / контрол.
1.
Количествен анализ.
|
Въпрос №
|
|
Бр.
отговорили
|
%
отговорили
|
|
1
|
|
|
|
|
2
|
|
|
|
|
3
|
|
|
|
|
4
|
|
|
|
|
5
|
|
|
|
|
6
|
|
|
|
|
7
|
|
|
|
|
8
|
|
|
|
|
9
|
|
|
|
|
10
|
|
|
|
|
11
|
|
|
|
|
12
|
|
|
|
|
13
|
|
|
|
|
14
|
|
|
|
|
15
|
|
|
|
|
16
|
|
|
|
|
17
|
|
|
|
|
18
|
|
|
|
|
19
|
|
|
|
|
20
|
|
|
|
|
Оценки с думи
|
Оценка с цифри
|
Бр. ученици
|
%
|
|
Слаб |
2.00-2.99 |
|
|
|
Среден |
3.00-3.49 |
|
|
|
Добър |
3.50-4.49 |
|
|
|
Мн. Добър |
4.50-5.49 |
|
|
|
Отличен |
5.50-6.00 |
|
|
|
Общо |
|
|
|
Среден
успех – ......................................
2.
Качествен анализ
Над 60
% от учениците са усвоили
знания и умения: .....................................
От 30
до 60 % от учениците имат
пропуски при усвояване на знания и
умения: ......................
Под 30
% от учениците се затрудняват
при показване на знания и умения:
.........................
Изводи:
Изготвил:
................................................
МОДЕЛ
НА СИТУИРАНЕ И СТРУКТУРИРАНЕ НА УРОКА
Пример: „Природни
зони на Африка”
|
Макроструктура
Мезоструктура |
Микроструктура |
||||||||||||||
|
А. Въведение
Аа. Насочване
на вниманието към предстоящата работа
Аб. Припомняне на проблематиката. |
Аа1.Учителят
проверява отсъстващите ученици и
дидактическите средства (учебник,
атлас, тетрадка).
Аб1.Учителят съвместно с
учениците припомнят проблематиката |
||||||||||||||
|
Б. Контрол.
Ба. Мотивиране
и организиране.
Бб. Осъществяване.
|
Бб1. Проверка
и оценка на домашната работа. Отделни
ученици четата своите работи.
|
||||||||||||||
|
В. Обявяване
на темата и мотивиране на учебната
дейност.
Ва. В тематичен
план (защо, връзка с други теми).
Вб. В съдържателен
план (на кои въпроси ще се търси отговор,
какво знаем).
Вв. В технологичен план (Как
- форми на организация, средства). |
Ва1. Учителят
прави връзка с предходните теми.
Вб1. Учителя
съвместнос учениците припомня какво
е природна зона и поставят акцентите
от характеристиката й.
Големи територии
от сушата със сходни природни условия,
формирани при съчетанието на топлината
и влагата.
1. Географско
положение – обхват
2. Природна
характеристика – релеф, климат, води,
почви, растителност и животински свят.
3. Влияние на
човеека.
|
||||||||||||||
|
Г. Разработване на новия
учебен материал.
|
|
||||||||||||||
|
Га. Влажни екваториални и
тропични гори |
Га1. !!! Отворете
природната карта на Африка. Кои са
природните зони, които са формирани
в континента?
Екваториални
гори - хилеи
а.
Географско положение –
около Екватора, Гвинейски залив,
басейна на р. Конго. Хилеите (екваториалните
гори) заемат почти 8% от територията.
б.
Природна характеристика
-
равнинен релеф
-
постоянно високи температури, малки
температурни амплитуди, всекидневни
валежи ок 2000 мм.
-
р. Конго е целогодишно пълноводна
заради климатичното влияние.
-
почвие са червеноо – жълти, наречени
латеритни.
-
гъста вечнозелена растителност
-
етажност на екваториалната гора –
най – светлолюбивите достига 70 – 80
м.
-
лиани
-
мъхове, лишеи, папрати,
-
орхидеи, мимози
1000
вида, палми, фикуси, хлебно дърво,
кафееното дърво, бананите.
-
по – голямата част от животните
обитават високите дървета
-
горили, шимпанзета, гризачи, птици,
мухата цеце,
-
крокодили и хипопотами в реките
-
леопардът
-
на границата на саваната – слон и
биволи
-
мамба
Влажни
тропични гори
а.
Географско положение
- тясна
ивица от югоизточното крайбрежие на
Африка и част от остров Мадагаскар.
б.
Природна характеристика
- какъв
е климата?
- почвите
са алувиални в речните долини и червено
– кафяви на гланицата със саваната.
-
мангровите, влажни гори в покрайбрежието
се заливат периодично с морска вода.
- о.
Мадагаскар – дървото на пътешественика,
- речните
долини – галерийни гори
-
животинския свят на о. Мадагаскар е
богат на лемури (полумаймуни), птици
и влечуги.
- учителя
провежда беседа
|
||||||||||||||
|
Гб. Савани |
Гб1. а. Географско
положение – на север, на изток и на юг
от хилеите, 40 % от континента. На юг
преминават тропичната окръжност.
б. Природна
характеристика
-
субекваториален климат – валежен
период ок 600мм., сух период почти без
валежи.
- реки
с непостоянен речен режим, с чести
наводнения през валежния период
- червено
– кафяви почви
- саванна
растителост – огромни тревисти
пространства, в които се срещат отделни
групи дървета – чадъровидна акация,
боабаб. Най – високата трева – слонова
трева 3.5 м. за да задържат влагата
растенията са развили приспособления
– твърди листа, бодли, дебела кора.
- слон,
носорог, кафърски бивол, зебри, газели,
антилопи, лъв, леопард, хиени, щраус,
марабу, лешояди, фламинго, птица –
секретар, термити, комари, мухата цеце,
кобра, питони,
|
||||||||||||||
|
Гв. Тропични пустини и
полупустини |
Гв. Прочетете
внимателно текста от стр. 40 – 41.
Направете характеристика на Тропичните
пустини и полупустини, по познатия ви
начин. Попълнете таблицата.
|
||||||||||||||
|
Гг. Природна
зона на твърдолистните гори и храсти
|
Гв. Прочетете
внимателно текста от стр. 42. Направете
характеристика на твърдолистните
гори и храсти, по познатия ви начин.
Довършете таблицата.
|
||||||||||||||
|
Гг. Планинска
природна област
|
Гв. Прочетете
внимателно текста от стр. 42. Направете
характеристика на планинска природна
област, по познатия ви начин. Довършете
таблицата таблицата.
|
||||||||||||||
|
Гд. Влияние на
човека върху природата
|
Гд1. Учителя
визуализира с мултимедия при
представянето на резерватите в Африка.
Серенгети (Танзания), Цаво (Кения),
Рувензори (Уганда), Крюгер (РЮА).
|
||||||||||||||
|
Д. Затвърдяване.
Да. Поставяне
на въпроси и задачи.
Дб. Изпълнение.
|
Кое е общото
между почвите и растителните съобщества
в саваните и твърдолистните гори и
храсти?
Кои растителни
и животински представители за най?
|
||||||||||||||
|
Е. Поставяне
на домашна работа.
Еа. Уточняване
на задачите, организиране и инструктиране.
|
Направете
характеристика на влажните екваториални
и тропични гори и саваните като
попълните таблицата.
|
Тест –
Вариант 1
по
География и икономика
за
определяне на годишна оценка на ученик
в самостоятелна форма на обучение за 8
клас, учебна 2015/2016
година.
- Южната граница на континента Европа преминава през:
а) Средиземно море;
б) Черно море; в) Бяло море; г) Балтийско
море
- Най-северната точка на континента Европа е:
а)
н. Норкин; б) н. Мароки; в) н. Рока; г) зал.
Байдарадски
- На кой полуостров западната брегова линия е от фиордов тип?
а)
Балкански; б) Апенински; в) Пиренейски;
г) Скандинавски
- Най-високата точка на Европа е:
а)
вр. Елбрус; б) вр. Мусала; в) вр. Монблан;
г) вр. Еверест
- Река Дунав попада във водосбора на:
а)
Каспийско море; б) Средиземно море; в)
Черно море; г) Атлантически океан
- В коя природна зона на Европа се срещат маймуни?
а)
тундра и лесотундра; б) тайга; в)
широколистни и смесени гори; г) твърдолистни
гори и храсти
- Броят на населението на Европа е:
а)
10,5 млн. д.; б) 720 млн. д.; в) 300 млн.д.; г) 1,3
млрд. д.
- Столицата на Дания е:
а)
Стокхолм; б) Брюксел; в) Париж; г) Копенхаген
- Столицата на Португалия е:
а)
Прага; б) Мадрид; в) Лисабон; г) Берн
- Кои морета разделя протокът Босфор?
а)
Черно и Азовско; б) Черно и Мраморно; в)
Черно и Егейско; г) Егейско и Мраморно
- Площта на Балканския полуостров е:
а)
111 хил. кв. km;
б)
505 хил. кв. km;
в)
7,7 млн. кв. km;
г)
10,5 млн. кв. km
- Най-високата точка на Балканския полуостров е:
а) вр. Елбрус; б) вр. Мусала; в) вр.
Монблан; г) вр. Еверест
- Къде са измерени най-големите валежни количества на Балканския полуостров?
а) ст. Констанца; б) ст. Тира; в)
ст. Църквице; г) ст. Дурас
- Асфалт се добива в:
а) България;
б) Босна и Херцеговина; в) Албания; г)
Гърция
- Коя е последната създадена държава на Балканския полуостров?
а) Македония;
б) Черна гора; в) Албания; г) Косово
- Коя е столицата на Словения?
а) Тирана; б)
Любляна; в) Подгорица; г) Загреб
- Коя е столицата на Македония?
а) Тирана; б)
Прищина; в) Скопие; г) Белград
- Крайната южна точка на България е ____________. Намира се на границата с ____________ в планината _____________.
- Най-ниската измерена температура в България (-38,3оС) е отчетена при:
а) гр. Трън;
б) гр. Тетевен; в) гр. Троян; г) гр. Тутракан
- Река Искър извира от ___________, проломява _______________ и се влива в _____________.
- Преобладаващите почви в Дунавската равнина са:
а)
канелените
горски; б) жълтоземните;
в) сивите
горски; г) черноземните
- Броят на населението на България (от преброяването през 2011 г.) е _________ д, а средната гъстота е _______ д/km2.
- При кой град се намира единствената българска АЕЦ?
а) Криводол;
б) Котел; в) Козлодуй; г) Кричим
- Броят на административните области на България е ___. Най-малкият град (по население) е ________. Намира се в област __________.
- Отбележете кои са посочените с цифри от 1 до 7 планини и реки – от 8 до 15.
1.
.................................... ; 2.
........................................; 3. .....................................;
4.
.....................................; 5.
........................................; 6. .....................................;
7.
.....................................; 8.
........................................; 9. .....................................;
10.
...................................; 11.
......................................; 12.
....................................;
13.
...................................; 14.
......................................; 15. ...................................;
Критерии
за оценяване: Всеки
верен отговор на въпрос от затворен тип
или попълване на празно поле дава 1т.
Таблица
за оценяване:
|
оценка
|
точки
|
|
6
|
46 – 40
|
|
5
|
39 – 33
|
|
4
|
32 – 26
|
|
3
|
25 – 19
|
|
2
|
18 – 0
|
Няма коментари:
Публикуване на коментар